ایالت کاسپین

بیایید طرحی دهیم برای رونق آفتاب برای روشنی ماه روانی آب

ایالت کاسپین

بیایید طرحی دهیم برای رونق آفتاب برای روشنی ماه روانی آب

اولین تجربه حرفه ای من(cnc)

سی ان سی یعنی کنترل عددی با کامپیوتر که از سه بخش مکانیک ، برق و کامپیوتر تشکیل شده . دستگاه های سی ان سی این قابلیت رو دارن که به صورت هوشمند و برنامه پذیر بعضی کارهای پیچیده رو با سرعت بالا انجام بدن. بذارید بقیه رو توی شکل نشون بدم.

 

شاید پیش خودتون بگید این قوطی ها دیگه چیه با اینا چی کار میشه  کرد ؟به چه دردی می خورن؟


ما این قوطی ها رو در سایز و اندازه ها ی مناسب بریدم و به هم پیچ کردیم





وباز هم پیچ کردیم





جور استاد کشیدیم به از مهر پدر






رنگ زدیم





موتور هارو نصب کردیم





استاد در نمای دیگر(در تلاش برای راه اندازی موتورها)





وعکس یادگاری گرفتیم




بازم عکس یادگاری گرفتیم




این پروژه اول تابستون امسال شروع شده بود و آخر تابستون به پایان رسید خیلی وقتا تا پاسی از شب هم کار کردیم و حتی بعضی جمعه ها رو هم مشغول بودیم تا اینکه اون رو به یه سرانجامی رسوندیم .وقتی دستگاه تموم شد ما هم تموم شده بودیم .کاری که این دستگاه انجام میده اینه که شکل ها و نوشته ها رو روی سنگ یا چوب و...در میاره به این صورت که شما با یه نرم افزاری تو کامپیوتر شکل یا نوشته رو در میاری و کامپیوتر با استفاده از اون شکل یک سری اطلاعات رو میده به درایور یا کنترلر و درایور دستور میده به موتورها که با یه سرعت حساب شده و دقیق حرکت کنن و در نهایت اون شکل در میاد.

قراره این دستگاه بره زاهدان. منتظر سفرنامه زاهدانم باشید . احتمالا باید با اتوبوس دستگاه رو حمل کنیم رو این حساب از بابل میریم مشهد و از مشهد میریم به طرف زاهدان . خدا به خیر کنه برامون دعا کنید!




نظرات 10 + ارسال نظر
م و سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام هموتن
نظری درمورد این قزیه ندارم
فقط خواستم بگم هموتنی هم هست که بیکار باشه و بیاداین نوشته های شما رو بخونه
موفق باشی بای

سلام بر تو ای هم وطن و ای م و
باز معرفت شما
شما هم موفق باشی

رزا چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:34 ب.ظ

به به
مبارکه
اختراع که نیست؟
مشهد؟
وای مشهد:)
موفق باشید

خیلی ممنون
نه اختراع نیست و لی تو ایران تعداد کمی دانش ساخثش رو دارن
در پناه حق

کویر چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ب.ظ http://zendaneshokolati.ir

از مرغ خانه تخم فراوانم آرزوست
آری همانکه یافت می نشود آنم آرزوست

از طول صف شکسته دل و خسته جان شدم
جائی جدا از غصه و حرمانم آرزوست

دلتنگم از شلوغی شهر و هوای آن
آرامشی ز کوه و بیابانم آرزوست

از بسکه رفته در پی داروی طفل خویش
گشتم مریض و دکتر و درمانم آرزوست

شامپو زدم به کله و بی مو شدم ز بیخ
مویی بسان طره افشانم آرزوست

چندی ندیده قامت رعنای شقی گوشت
دیدار ران ، برّه ی بریانم آرزوست

از محتکر گرفته دلم وز گرانفروش
از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

به به ! سلام مرد !
گل بود و به سبزه نیز آراسته شد
بالاخره با وبلاگت آشتی کردی
بت سر میزنم

کویر چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:33 ب.ظ

آدرس وبلاگ رو اصلاح میکنم

http://zendaneshokolati.tk

سوفیا جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام من چون رشته ام فنی نیست چیزی از وسیله ای که ساختی نمیدونم فقط میخواستم بگم موفق باشی

راستش من خودمم چیزی نفهمیدم

وروجک ماجرا شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:45 ب.ظ

نگفتی برای چی باید برات دعا کنیم برای مشهد رفتن یا برای زاهدان رفتن یا چو ن ماه رمضونه ؟ خلاصه اینجوری که نمیشه ادم باید بدونه برای چی دعا کنه اخه میدونی قیمتش فرق میکنه؟ حالا به دل نگیر ایشالا دستگاتون به سلامتی برسه زاهدان !!!

برا همه چی دعام کنید قیمتش مهم نیست فقط دانشجویی حساب کن

خرمگس یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:45 ق.ظ

وای شما از این کارام می کردین؟می گم ولی بد نبود که به جای این همه عکس یادگاری یه نمونه عملی هم از کار دستگاتون می ذاشتین بلکه ندیده از دنیا نمی رفتیم.تازه شاید مشتریم می شدیم!
از اونجا که ما یکم فضولیم نگفتین حالا چرا قراره این همه را ببرین تا زاهدان؟مگه بابل از این چیزا سر در نمیارن؟!!!!!!!؟

باشه چشم حتما یه نمونه از کار دستگاه رو براتون میذارم
در ضمن یه چند تا سفارش توی بابل و این دور و برا هم بود اما این چون خرید از نوع اینترنتیش بود برای ما در اولویت بود
بابلی ها هم خیلی خوب از این چیزا سر در میارن!!!!!!!!!!!!
اما بعضی لم ها توی بازار هست که گویا شما سر در نمیاری !(اینو یه مقدار با ترس و لرز گفتم)

خرمگس دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:30 ب.ظ


وای نمی خواستم ناراحتتون کنم بابلیا خیلی خوبم از این چیزا سر در می یارن ولی یکم بشون زود بر می خوره نه؟
ای بابا من اصلا از همون چیزا که گفتین سر در نمیارم تازه اصلنم ترس ندارم (آخه یه خرمگس کوچولو که ترس نداره) به هر حال موفق باشید

راستش من از خرمگس جماعت خاطره خوشی ندارم
اون قدیما که بچه بودم تو باغ خونمون یه گاوداری کوچیک داشتیم با دو سه تا گاو که خیلی دوسشون داشتم .روزا میرفتم پیششون تا تیمارشون کنم و همیشه خدا میدیدم که چند تا خرمگس از خدا بی خبر افتادن به جون این گاوا و هی دارن از خونشون می مکن و جایی مینشستن که گاو به اونا دسترسی نداشته باشه مثلا پشت پای عقبیشون . من هم با دستگاه پرس مگسی که اختراع کرده بودم!!کار اونا رو می ساختم. شاید با یه مقدار کار روان شناسی این ترس از ضمیر نا خود آگاه من پاک شه در ضمن تو زبون ما به شما میگن سَپِل!

خرمگس ) : شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:42 ق.ظ

سلام
دست مریزاد! من رو بد جور مورد عنایت قرار دادی! اونقد که دیگه نتونم سرم و بالا کنم!
اما هر کسی یه خاطره ای از این کلمه خرمگس داره شما یاد مظلومیت گاواتون می افتین! اما من یاد خرمگس معرکه ای اگه اشتباه نکنم افلاطون گفته بود!
من مزاحم گاواتون نمی شم بلکه سعی می کنم با ایجاد مزاحمت برای دوستانم نذارم بی تفاوت بشن و خوابشون ببره!...!

خوبه
حالا که نیتتون خیره مشکلی نیست
ما هم خواستیم مزاحی کرده باشیم به دل نگیرید

علی اشرفی شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:16 ق.ظ http://dokkan.blogsky.com

آقا یک سوال فنی دارم.
این دستگاه شما فایل را با چه فرمتی از کامپیوتر می‌گیره؟
منظورم اینه که فایل وکتوری مثل اتوکد یا کورل یا فری هند باید باشه یا فرمت بیت‌مپی هم قبلوله.
مثلن اگر در پینت ویندوز نقاشی کنیم بازهم برامون می‌بره؟

یه سوال دیگه هم دارم.
چی رو می‌بره؟
چوب؟ ورقه گالوانیزه؟ مقوا؟

ایوالله . آفرین

به به علی آقا چشم ما به جمالتان منور شد ما را بسیارخرسند نمودید
بسته به نرم افزاری که کار کنترل این دستگاه را انجام می دهد دارد که چه قابلیت هایی را ارائه دهد بعضی ها شان نمی توانند به طور مستقیم از برنامه هایی مثل اتوکد یا کتیا و یا سالید طرح و نقشه را بگیرند و شما ناچارید ابتدا از آن طرح کدهای خاصی بگیرید و به دستگاه دهید اما بعضی هاشان به طور مستقیم با این نرم افزارها در ارتباطند و دستگاه ما عکس را می پذیرفت و چهره آدم را روی چوب و سنگ در می آورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد